Sabtu, Januari 17, 2009

MAAFKANKU....

Jam di handphoneku menunjukkan pukul 6.57 am…. Arghh!!! Inilah kali pertama aku lewat bangun untuk solat subuh berjemaah di surau dan bertahajjud kepada Sang Pencipta sepanjang berada di IPSM ini. Maafkan Aku YA ALLAH.. Diri ini amat lemah tanpa kekuatan dan hidayah daripadaMu. Maafkan diriku kerana tidak istiqamah dalam bertahajjud kepadaMu.. Maafkan diri ini jika semasa membuat coretan ini,,terdapat unsur riak dan bangga pada amalan yang tak seberapa di pandanganmu dan lindungilah diri ini dari perasaan ini yang boleh merosakkan amalanku..
Buat 2 insan yang bernama Ashraf(mad'u usrahku),,maafkan aku kerana tidak mengejutkan kalian pada subuh hari ini. Juga buat sahabat yang selalu aku kejutkan sebelum ini, maafkan aku. Hari ini,kita sama2 tidak dapat berjemaah di surau kita dek kerana aku tidak terjaga dari lena ku.. Maafkan aku sahabat..
Mungkin kerana lantaran banyaknya dosa samada yang disengaja atau tak disengajakan yang telah aku lakukan sepanjang hari sebelum aku melelapkan mata pada malam semalam. Ya Allah,,banyaknya dosaku padamu.. Aku teringat kata2 sahabatt usrahku padaku pada satu ketika kami bersembang,iaitu Rauhan.,katanya kalau kita tidak dapat bangun untuk subuh awal,maka periksalah amalan kita,,pasti banyak dosa yang kita lakukan” Ya Allah,, Ampunilah segala dosaku…..
Pada saat itu juga aku teringat bahawa aku dan rakan-rakan usrah yang lain mempunyai program di Kolej JaiPutra pada pagi ini. Kami sepatutnya bertolak jam 7 pagi. Aku terus mencapai tualaku dan tergesa-gesa ke bilik air untuk mandi dan menunaikan solat. Selesai solat,, aku bergegas ke bilik Izzat dan Hafiz untuk melihat samada mereka sudah bertolak atau belum. Alhamdulillah,, ternyata mereka belum bertolak. Dan yang pasti,, Mood aku pada pagi itu tidaklah begitu baik. Maafkan aku sahabat2 kerana bermasam muka pada kalian pagi itu. Inilah balasan yang ALLAH tunjuk kerana meninggalkan ibadah qiam kepadanya..

YA ALLAH...AMPUNILAH SEGALA DOSA2KU...

0 ulasan:

Design by Abdul Munir
Visit Original Post Tas Murah Template