Khamis, November 13, 2008

SUKA DAN DUKA HARI TERAKHIR………….



……………………. EXAM/Paper terakhir..…

Hari ini merupakan hari terakhir/ last paper utk aku,,, Alhamdulillah akhirnya dapat juga aku menghabiskan peperiksaan akhir semester ini dengan seadanya.. RISAU sgt sebab x dapat menjawab dengan baik dalam 2 kertas Major iaitu Matematik.. Tp,, semua usaha dah dilakukan,,,sekarang hanya boleh bertawakkal..
“Jika kamu berazam(sungguh-sungguh),Maka bertawakkallah kepada ALLAH…”
“Jika Kamu tolong agama ALLAH,,ALLAH akan menolong kamu!”

………………………………….USRAH TERAKHIR………..

Selesai sahaja solat asar,, aku bersama rakan usrah lain menuju ke tempat biasa untuk usrah.. Ini merupakan usrah terakhir bagi kami untuk semester ini.. kali ini kami membaca surah Al-A’la…. Baba menyampaikan amanat terakhir beliau untuk usrah kami yang terakhir ini… SEDIH… tersentuh dengan kata2 dan luahan dari hati beliau yang cukup ikhlas itu… Beliau memberikan tugasan kepada kami untuk dilakukan sepanjang cuti ini.. Semoga ALLAH memanjangkan umur kami untuk terus bersama dalam usrah ini pada tahun akan datang,, .

……………KULIAH PERUBATAN ISLAM KE-4 @ TERAKHIR………….

Selepas usrah,,aku bergegas balik ke bilik untuk mempersiapkan diri untuk menghadiri Kuliah Perubatan Islam yang terakhir untuk semester ini… Malam ini,, beliau menerangkan khasiat dan kegunaan asas 7 – asas 10… kami perlu menghafal semua doa Asas 10 ini semasa cuti nanti.. Semoga aku istiqomah dalam mempelajari ilmu perubatan yang menjadi Fardhu kifayah ini..
“Dan Beristiqomahlah kamu seperti mana yang disuruhkan keatasmu”
(al-quran)
Apa yang penting,,beliau menyuruh agar kami menggunakan cuti ini untuk membersihkan hati.. Caranya: elakkan buat maksiat…!! Bykkan Zikrullah dan tambahkanlah ilmu di dada khusunya ilmu agama…


…………….Blog dan Internet………..

Mungkin juga ini merupakan ‘post’ aku terakhir sebelum aku meninggalkan tempat belajar tercintaku ini. Maklumla,,di rumah,,xda kemudahan internet..
I’Allah,,akan diusahakan…
p/s: Kepada semua guru pelatih,,selamat bercuti diucapkan,,Semoga cuti ini lebih baik dari cuti2 sebelum ini(untuk agama dan iman kita)… Semoga menggunakan cuti ini dengan menambahkan ilmu pengetahuan dan amal2… Salam kemaafan kepada semua..
…………….

0 ulasan:

Design by Abdul Munir
Visit Original Post Tas Murah Template