Selasa, November 25, 2008

BUATMU..........

BARUKU FAHAM ERTI PERSAHABATAN SEBENAR…

………………………………….

KU DEDIKASIKAN KHAS BUAT SAHABAT-SAHABATKU….
INNI UHIBBUKUM LILLAH…

Terasa bagaikan baru semalam kita saling berpelukan sambil mengalir dan menitiskan air mata bersama…. Masih segar di ingatan kenangan kita bersama,,senda gurau dan segalanya….


SAHABATKU…..
Sepanjang cuti ini, aku amat beryukur kerana semua sahabat-sahabatku selalu mengingatkanku kepada ALLAH. Terasa Indah sangat ukhwah kita. Apa tidaknya, kalian sentiasa mengejutkan aku dari lena tidur dengan menghantar ‘SMS’ pada setiap awal pagi.


“SALAM TAHAJJUD YA AKHI”
Inilah SMS yang biasa aku terima dari sahabat2ku khususnya rakan usrahku ( Izzat, Hafiz, Rauhan, Abg Fazli , Ghaffar, Afiq, Nabil, Quddus dan sahabat lain). Begitu juga diriku,,,Kami berbalas SMS pada awal2 pagi sekitar 3 – 5 pagi untuk Qiamullail dan tahajjud. Indah sangat Ukhwah ini! Sungguh!


SAHABATKU,…
Ketahuilah,,tika aku menerima SMS dari kalian,,kadang2 mengalir air mataku dan terasa aku begitu jauh ketinggalan dari kalian semua.. Amat jauh ketinggalan!! Di saat aku sedang lena,, pastinya kalian sedang menghadap ALLAH ,,tentu kalian sedang mengalirkan air mata keinsafan, memuji SANG PENCIPTA dan memujaNYA.. Aku yakin kalian semestinya sedang berkasih-kasihan dan bermanja2 dengan KEKASIH AGUNG….. Aku amat iri hati dengan kalian…Terasa amat hina diri ini dibandingkan dengan kalian semua..


SAHABATKU….
Semoga nasihat baba untuk kita saling membersihkan hati sepanjang cuti ini menjadi pendorong dan semangat kita bersama. Sesungguhnya aku tidak kuat dalam menempuh dunia ini. Aku terlalu cepat lupa dan leka dengan hiburan dunia. Maka sedarkanlah aku,,Kerana kalianlah sahabatku…



SAHABATKU…
Aku akui bahawa aku bukanlah insan yang baik. Apa yang aku selalu ucapkan dan aku TULIS INI,,sering aku lupa dan tidak amalkan..Justeru,,ingat dan sedarkanlah aku.. Jika kalian lihat aku payah menerima nasihat kalian,, janganlah kalian berputus asa dalam menasihati diri ini. Memang aku akui,selalunya aku susah menerima nasihat dan pendapat orang lain, Tapi, aku harap kalian tidak putus asa dengan diriku..



SAHABATKU…
Semester depan, ada TUGAS DAN AMANAH besar yang bakal kita hadapi. Iaitu mengidupkan syiar islam di bumi ipsm tercinta kita. Aku pasti amat sukar dan susah AMANAH tersebut. Tapi, aku percaya dengan kalian. Semoga Allah sentiasa memberi kekuatan kepadaku dan kepada kalian dalam menghadapi AMANAH tersebut.. Sesungguhnya ALLAH telah menjanjikan pertolongan kepada hambaNYA yang menolong dalam menegakkan AGAMA-NYA..


SAHABATKU…
Semoga ukhwah kita semakin kuat dan kukuh dan kekal buat selamanya…
Semoga sama2 mencapai maqam Taqwa..i'Allah..


Salam ukhwah dariku....

Muhammad Ubaidullah Bin Mohd Kamaruddin

4 ulasan:

:: Pohon Yang Berguna :: berkata...

Salam...
Terasa berkesan sekali artikel ubai tentang persahabatan.... Terasa berbekas di hati ini segala kenangan yang telah kita lalui... Semoga semua amal baik kitaditerima allah dan amal buruk kita menjadi amal buruk yang diampuni....

Muhammad Ubaidullah berkata...

Salam,..
Akhi..
Sesungguhnya persahabatan kita amat bermakna..
Demi Allah,,sy amat merindui saat kita bersama...
Syukran....

syabab islam berkata...

salam akhi yang ku cintai...
syukran jazilan aku ucapkan, tatkala membaca nukilan mu wahai sahabat, ada titisan jernih di pipi ku, sungguh terkesan di hati ini... persahabatan yang kita bina kerana Allah ini begitu indah... semoga Allah memberkatimu sahabatku..

One Step..... berkata...

berukhwah kerana Allah itu indah...moga drnya dtg redha ALlah.. itu matlamat yg hakiki.

Design by Abdul Munir
Visit Original Post Tas Murah Template